Eğitimde Java

autocad eğitimi, 3d modelleme, max kursu, 3d animasyon, 3d eğitimi, autocad dersleri, 3d max ders, max dersleri, 3d max eğitimi, 3d max kursları, 3ds max kursu, 3d max dersler, 3ds max dersi, 3d max kursu, 3d max dersleri,

JAVA ile Programlama

Giriş
Bu eğitimde iyi bir java programcısı olmak için gerekli olan tüm bilgileri yoğun uygulamalar çerçevesinde
inceleyeceğiz. Bu bilgileri öğrenirken aslında bilgisayar programcılığının tüm temellerini de öğrenecek, çalışmamızı
tamamladığımızda da java programlama dilinin tüm sözdizimi yapısını, dilin kurallarını ve bu dil içerisinde yer alan
temel paketlerin kullanımını rahatlıkla kavramış olacaksınız. Ayrıca temel kavramları öğrendikten sonra ileri
düzeyde interaktif bir program yazabilmeniz için gerekli olan kullanıcı arayüz tasarımının Java ile nasıl
yapılabileceğini de göreceğiz.

autocad eğitimi, 3d modelleme, max kursu, 3d animasyon, 3d eğitimi, autocad dersleri, 3d max ders, max dersleri, 3d max eğitimi, 3d max kursları, 3ds max kursu, 3d max dersler, 3ds max dersi, 3d max kursu, 3d max dersleri,

Bu Eğitim Kimler İçin?
Teknik detaylara girmeden önce şunu belirtmek gerekir ki bu çalışma daha önce hiç bilgisayar programcılığı ile ilgili
çalışmayanlar için çok iyi bir başlangıç ve az çok bu işi bilenler için de iyi bir arşiv olacak şekilde hazırlanmıştır.
Eğitim içerisinde en temel kavramları anlatırken hem mevcut bilgilerinizi ilerletecek hem de önceden öğrendiğimizi
sandığımız temel bilgilerinizi tekrarlamış olacaksınız. Ayrıca arasıra değineceğimiz pratik ipuçları sayesinde de, uzun
zaman harcayarak elde edeceğimiz bazı bilgilere, hemen erişme şansına sahip olacağız.

Java Platform Bağımsızdır
Doğasında platform bağımsız olarak çalışan Java uygulamalarımızı ve uygulamaları oluşturmak için kullanacağımız
araçları hem Windows hem de Linux işletim sistemlerine yönelik hazırladığımızdan herhangi bir kısıtlama içerisine
de girmeyeceksiniz.

autocad eğitimi, 3d modelleme, max kursu, 3d animasyon, 3d eğitimi, autocad dersleri, 3d max ders, max dersleri, 3d max eğitimi, 3d max kursları, 3ds max kursu, 3d max dersler, 3ds max dersi, 3d max kursu, 3d max dersleri,

Bu dersimizde Java programcılığına giriş yapacak ve aşağıda listelenen başlıkları öğrenmiş olacağız:

* Java nedir? Nerelerde kullanılır?
* Nesne yönelimli programcılık nasıl olur?
* Java paketleri
* Kurulum ve ilk ayarlar
* Java ile bir uygulamanın çalıştırılması
* Nesne kavramı ve sınıf tasarımı
* Temel yazım kuralları

Eğitim boyunca öğreneceğimiz tüm bilgileri dikkatlice okumanızı ve sıklıkla tekrar etmenizi öneririm. Ayrıca anlatım
sırasında ve pratik amaçlı verilecek örnekleri de mutlaka kendiniz de yazıp denemelisiniz. Unutmayınız ki iyi bir
bilgisayar programcısı olmak, bir müzik aletini iyi çalabilmeye benzer. Bunu başarmanın en kolay yolu da sayısız
pratik yapmaktır. İlk başlarda anlamsız ve kolay gibi görünen uygulamaları sabırla yazıp denediğinizde ne kadar çok
yere takıldığınızı farkedeceksiniz. Ayrıca bu pratiklerin ilerleyen haftalarda nasıl bir yetenek kazandırdığına
inanamayacaksınız 🙂

Nedir Bu Java?
İlk olarak Java programlama dili ve nesne yönelimli programlama tekniği hakkında kısaca bilgi edinmek iyi bir
başlangıç olacaktır.

Adı “Green Project” olarak bilinen bir projenin içerisinde yer alan James Gosling, proje için en uygun dilin
belirlenmesi işini üstlenmişti. 1984’de Sun Microsystems’de göreve başlayan Gosling, çalışmalarına C++ ile başlamış
ancak bu dilin proje için yeterli olmayacağı düşüncesiyle, yine bu dilin bir türevi olan ve ilk adı “Oak” olan yeni bir
dili geliştirmeye başlamıştı. Daha sonra yerel bir kafeden çağrışım yaparak bu dilin adını Java olarak değiştirmiştir.
O günlerden bu güne Java halen geliştirilmekte olan ve günümüzde pöpülaritesi tartışılmaz olan bir dil olarak
kullanılmaktadır.

Java nesne yönelimli bir dildir
Java nesne yönelimli bir programlama dilidir. Bir programlama dilinin nesne yönelimli olması, dilin kendi özelliği
itibariyle aynı amaca yönelik görevlerin sınıf (class) denilen yapılar içerisinde toplanmasına ve bu prensibe göre
kullanımına izin vermesidir. Nesne yönelimli programcılığın bir çok avantajı vardır. Bunlardan en önemlisi, bir
projede birbirinden bağımsız olarak tasarlanan sınıf nesneleri kullanılmasıdır. Böylece projeye belli görevlerin
eklenmesi veya çıkarılması projenin bütününe dokunmadan mümkün hale gelebilmektedir.

3
Bunu bir örnekle daha kolay kavrayabiliriz: Mesela icq benzeri bir program yazdığımızı düşünelim. Böyle bir projede
kullanıcının karşısına gelecek uygulamanın görüntüsü ayrı bir mödül, sisteme kaydolan kullanıcıların kayıt işlerinin
yürütülmesi ve veri tabanında saklanması işi ayrı bir mödül, ağ bağlantıları ve ağa giriş çıkış kontrollerinin
yürütülmesi de ayrı bir mödül olarak tasarlanmakta ve daha sonra birleştirilmektedir. Bu tasarım sırasında herhangi
bir modülde meydana gelen aksama diğer mödülleri etkilemeyecektir.

Bundan başka, belli bir görevi üstlenen bir sınıf nesnesi temel alınarak bu göreve yeni eklemeler yapmak (türetme)
Java gibi bir nesne yönelimli programlama dili ile oldukça kolaydır. Örneğin; ileriki konularda bahsedeceğimiz
şekilde, siz bir pencere uygulaması tasarlamış olabilirsiniz. Daha sonra bir başkası sizin tasarladığınız bu pencereyi
hiç bozmadan kullanarak ve üzerine eklemeler yaparak internet explorer’a çok benzeyen başka bir pencere
uygulaması haline getirebilir. Eğitimimiz devam ettikçe zaten bu tekniğin aslında ne kadar vazgeçilmez olduğunu
daha iyi kavrayacaksınız.

Tez Ödev Talep Formu

Son Faaliyetler
Eylül 2024
P S Ç P C C P
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30