Makine Mühendisliği Programları

bitirme tezi kapağı ,bitirme tezi kapak ,makine mühendisliği ,makine mühendisliği puanları ,makine mühendisliği atölye staj defteri örneği ,makine mühendisliği bölümü puanları ,makina mühendisliği ders programı ,makine mühendisliği dalları ,makine mühendisliği ekşi ,makine mühendisliği ingilizcesi ,makine mühendisliği kariyer ,makine mühendisliği lisans tamamlama ,makina mühendisliği lisans dersleri ,makine mühendisliği programları ,makine mühendisliği uzaktan eğitim ,makine mühendisliği yüksek lisans ,inşaat mühendisliği ,inşaat mühendisliği sıralama ,inşaat mühendisliği dersleri ,inşaat mühendisliği başarı sırası ,inşaat mühendisliği başarı sırası ,inşaat mühendisliği başarı sırası 2013 ,inşaat mühendisliği dersleri ,inşaat mühendisliği ekşi ,inşaat mühendisliği dersler ,inşaat mühendisliği hakkında bilgi ,inşaat mühendisliği hidrolik ,inşaat mühendisliği jeoloji ,inşaat mühendisliği lisans tamamlama ,inşaat mühendisliği mesleği ,inşaat mühendisliği nasıl olunur ,inşaat mühendisliği statik dersi ,inşaat mühendisliği yüksek lisans ,inşaat mühendisliği yüksek lisans alanları ,mimarlık

Ahlak Yargısını Diğer Yargı Türlerinden Ayıran Nitelikler AHLAK YARGISINI DİĞER YARGI TÜRLERİNDEN AYIRAN NİTELİKLER:  Bir iddiayı dile getiren söz dizisine yargı denir.  Yargılar ikiye ayrılır;  1-Gerçeklik yargıları; Nesneler dünyasına ilişkin yargılardır.Kişiden kişiye değişmez nesneldir.”Doğru” ve ya “yanlış” olurlar.  2-Değer yargıları;  Bir gerçekliği değil, bir değerlendirmeyi içeren yargılardır,özneldir.Kişiden kişiye değişir.Değer yargılarının alanı geniştir.  Mantık yargıları-“doğru”,yanlış”  Sanat yargıları-“güzel”,”çirkin”  Din yargıları –“sevap”,”günah”  Ahlak yargıları-“iyi”,”kötü” şeklindedir.  Bilim yargıları herkes tarafından kabul edilir,din yargıları (o dine inana kişilerce kabul edilir ve kişilere göre) değişmez,ahlak yargıları değişir.   ETİK’İN PROBLEMATİĞİ VE YAKLAŞIMLAR  A- KİŞİ VİCDANI KARŞISINDA EVRENSEL AHLAK YASAININ OLUP OLMADIĞI PROBLEMİ  1-EVRENSEL AHLAK YASASININ VARLIĞINI REDDEDENLER  a)HEDONİZM (haz ahlakı):  Kurucusu Aristippos’tur.O’na göre haz veren şey “iyi”,haz vermeyen “kötü”dür.İnsan sadece kendi yaşadığı hazzı bilebilir.Başkalarının hazzını bilemez.Bu nedenle evrensel ahlak yasası yoktur.  b)Fayda ahlakı:  Bireye yarar sağlayan davranış “iyi”,sağlamayan “kötü”dür.Yararlı olan kişiden kişiye değiştiği için evrensel ahlak yasası yoktur.  c)Bencillik (egoizm):  Bencillik, başkalarını dikkate almadan sadece kendi çıkarını düşünme anlamına gelir.İnsanın yalnızca kendi “ben”ine uygun olanı “iyi”nin ölçütü sayan düşüncedir.  Hobbes’a göre insanı yönlendiren ‘kendini sevme’ ve ‘kendini koruma’ içgüdüsüdür.Bu yaklaşıma göre evrensel ahlak yasası yoktur.  d)Anarşizm:  Başta devlet olmak üzere tüm baskıcı kurumların ortadan kalkması gerektiğini öne süren öğretidir.Temsilcisi Max Stiner ‘dir.Evrensel ahlak yasasını reddeder.O tüm ahlaki değerlerin bir takım soyutlamalardan ibaret olduğunu düşünür.  e)F.Nietzche (Niçe):  O’na göre yapılması gereken;insanlığı ahlaktan kurtarmaktır.İnsan doğasına yaraşan, güçlü,korkusuz,acımasız olmaktır.Oysa tüm ahlaklar insanın güdülerini köreltir,onu pasifliğe yöneltir.  Nietzche’ye göre;toplumda iki tür insan ve bunların oluşturduğu iki tür sosyal sınıf vardır. Birincisi Halk Sınıfı;sürü durumundadır.Din ve ahlak kuralları bu sınıf için yeterlidir.İkincisi Seçkin Sınıf;Seçkin sınıfa yakışan ahlak, insanın doğasına uygun olan,bireyci,bencil,acımasız ahlaktır.Amaç,”üstün insan”a ulaşmaktır.Üstün insan; sıradan,korkak,zayıflığı öğütleyen vicdan ahlakından kurtulup “iktidara doğru giden güç”ahlakına ulaşmakla oluşur.O’na göre “güç” enyüce iyi;yenilgi,kaybetmek,zayıflık ise kötüdür.İnsan için gerekli olan güçlü olmaktır.  f) J.P.Sartre(Existansiyalizm-varoluşçuluk):  İnsanın kendi varoluşunu ancak özgürce davranarak gerçekleştirebileceğini savunur.Ancak bu özgürlük sınırsız değil,sorumlulukla belirlenmiştir.Sartre’a göre insan insanlığını kendisi yapar,değerlerini kendisi yaratır,yolunu kendisi seçer.Bu nedenle seçiminde tek başınadır ve sorumluluklar da kendisinindir.   2-EVRENSEL AHLAK YASASININ VARLIĞINI KABUL EDENLER  a)Ahlak Yasasının Varlığını subjektif (öznel) Temelde Açıklayanlar:  Bu düşünceyi savunanlara göre evrensel bir ahlak yasası vardır.Ancak bu yasa varlığını insandan,insanın özel dünyasından alır.İnsanın karşısına bir buyruk biçiminde çıkar.Dürüst ol,insanları sev,…. gibi.  1-Utilitarizm (Faydacılık)J.S.Mill J.Bentham: Onlara göre insan doğası gereği acıdan kaçınır,hazza yönelir,mutluluğa erişmek ister.Ancak kişinin mutluluğu,çevresindeki insanların mutluluğu ile ilişkilidir.Kişi mutluluğu ancak üyesi bulunduğu yarar sağlayan şeyi yapmakla bulabilir.O halde; ‘tek insan için değil,herkes için faydalı olan’ yasa olarak kabul edilmelidir.  b)ENTÜİSYONİZM (Sezgicilik) H.Bergson: O’na göre insan iyi ve kötüyü ancak sezgi ile kavrayabilir.İnsanın sezgisine uyarak yaptığı davranış “iyi”,sezgisine uymayan davranışı “kötü”dür.  ÖRN:Boş zamanımı müzik dinleyerek,eğlenerek geçirebileceğim gibi,yardıma ihtiyacı olan birisine yardım ederek de geçirebilirim.Ben içimden gelen sezgiye uyarak,eğlenmekten vazgeçip yardım edersem ahlaki olanı (iyi) yapmış olurum. O’na göre zekanın oluşturduğu ahlak kapalı toplum ahlakıdır,yasakçıdır.Sezgi ahlakı ise;içinde sevgi ve özgürlüğün olduğu açık toplum ahlakıdır.

Tez Ödev Talep Formu

Son Faaliyetler
Aralık 2024
P S Ç P C C P
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031