Bitirme Tezi En az kaç sayfa olmalı

TMP 501 Araştırma Metodolojisi (Zorunlu)
Araştırmanın anlamı, pratikte ve eğitimde kazandığı önemli yer. Sanat ve müzikle ilgili araştırma gerekleri ve alanları. Metod ve metodoloji kavramları. Araştırma konusu aranması ve problem belirlenmesi. Araştırmanın planlanması ve yapılması. Araştırmada bilgi toplama ve işleme. Sistemleştirme, sonuçlandırma ve sonuçlardan yaralanma; yazım ve yayım. bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 505 Prozodi (Zorunlu)
Prozodi konusunun ana unsuru olan hece, hece çeşitleri, kelimelerdeki vurgular, vurguların ritimlerdeki kuvvet ve zayıflık vasıfları, güftede mananın hissettirilmesi güfte – beste uyumu. bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı
TMP 505 Prozodi (Zorunlu)

TMP 502 Türkçe Diksiyon Fonetik (Zorunlu)
Dil; konuşma dili, standart dil, ses bilim, konuşma aygıtı, soluk, diyafram, rezonans, uygulama. Türkçe’nin sesleri; fonem ve ayırt edici özellikleri, vokallere, konsonlar, yardımcı vokaller, diftonglar (Kayan sesler), vokal ve konsonların dizimi, çıkış yerlerine ve biçimlerine göre Türkçe’nin vokal ve konsonları, uygulama. Türkçe Fonetik Alfabesi; Türkçe’nin 48 temel sesi, adlandırılmaları, işaretleri, açık ve kapalı heceler, uzun ses birimleri, uygulama. Artikülasyon (Boğumlama); Artikülasyon yerleri, güçlü ve doğru artikülasyon, uygulama. Türkçe’nin Durakları; soluk durakları, vurgu durakları, uygulama. Vurgu; durak vurgusu, şiddet vurgusu, anlam değiştirici vurgular, söz öbeği vurgusu, cümle (anlam) vurgusu. Entenasyon; ritmi ritm türleri, güç, perde değişimi, uygulama. Türkçenin kural dışı özellikleri; vurgu değişimleri, melodi, ses kaynaşması ve düşmesi, uygulama. Sanatsal konuşma; beden dili (hareket), duyurma (anlaşabilirlik), sanatsal anlatım, uygulama. Sanatsal Yaratma (orjinallik), Yaratıcı konuşma eylemi, uygulama.

TMP 504 Müzik Eğitiminde Program (Zorunlu)
Müzik, eğitim, müzik eğitimi kavramları. Müzik eğitiminde program hazırlamanın niteliği ve program geliştirme. Müzik eğitiminde hedefler hedef davranışlar, içerik, öğretme, ölçme ve değerlendirme. 

TMP 508 Seminer (Tezli program için Zorunlu)
Seminer, konferans, sempozyum, kongre kavramları, sunum hazırlama kuralları, öğrencilerin müzikle ilgili herhangi bir konuda yapacakları  sunumlar 

TMP 503 Osmanlıca –I (Seçmeli)
Osmanlı Türkçesi Alfabesinin öğrenimi (Transkripsiyon Alfabesi ile birlikte); Harflerin başta, ortada ve sondaki yazılışları; Harekeler ve bitişen-bitişmeyen harfler; Türkçe ünlü-ünsüzlerin yazılışı ve okunuşu; Arapça ve Farsça kelimelerde ünlü-ünsüz durumu; Türkçede ses karşılığı bulunmayan harflerin öğrenilmesi ve Osmanlıca okumaya ilk giriş; Ayın ve hemze kullanımı ile kısa parçalardan okuma;  Türkçe eklerin yazımı ve  kısa parça okuma; Zarf-fiil ve sıfat-fiil ekleri ile Türkçe zamirlere ait parça okuma;  Arapça ay ve günlerin öğrenilmesi ile parça okuma. bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 538 Osmanlıca –II  (Seçmeli)
Kısa Osmanlıca parça okuma ile hal ve iyelik eklerinin öğrenimi;  Zaman eklerinin parça içinde kullanımı ve okuma; Farsça yapılı tamlamalar ve Osmanlıca konulu metin okuma; Arapça ve Farsça tamlamalar ve konulu metin okuma;  Osmanlı Türkçesindeki Arapça kelimelerin yapısı ile bunları ihtiva eden metinlerin okunması.

TMP 521 Makam Analizi (Seçmeli)
Türk Müziğinde kullanılan basit, şed ve bileşik makamlarla bestelenmiş saz eserleri ve sözlü musikinin bütün formlarından seçilmiş eserlerin makamsal yapılarının incelenmesi.Eserlerdeki makam geçkilerinde sebeplere yönelik araştırmacı bir yöntem kullanarak teori ile bestecinin makam anlayışı ve yorumu arasındaki ilgi ve bağlantıların saptanması. Makam tarifleri ile eserlerdeki makam anlayışı farklılıklarının ortaya çıkarılması. bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 540 THM’nde Yöresel Tavırlar (Seçmeli)
Bir müzikal olgu olarak Tavır. Tavır, üslup, tarz, still gibi kavramları müzik üzerinden tanımlama. Halk müziklerinde Yöre olgusu. Türk halk müziğini oluşturan temel öğeler ve bunların yöresel yansımaları. Tavrı oluşturan unsurlar. Sözel tavırların (Ağızlar) isimleri ve icra teknikleri. Çalgısal tavırların gelenekte ve modern icradaki tanımları. İcracılar üzerinden yapılacak tavır betimlemeleri.  bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 523-524/1 Seste İleri İcra TSM I-II  (Seçmeli)
Lisans eğitimi sırasında, öğrenme imkanı bulunamamış, belli bir bilgi ve teknik beceri kazanılmadan sağlıklı icrası mümkün olmayan küçük ve büyük formdaki eserlerin icrası. Usul bakımından mertebe farklılıkları gösteren eserlerin icrası. Teknik olarak icracının solistik vasfını ortaya çıkaracak eserlerin icrası.

TMP 523-524/2 Seste İleri İcra THM I-II (Seçmeli)
Öğrencinin kişisel becerisini ortaya koyacak sanat değeri yüksek çeşitli yörelerden seçilmiş kırık havalar. Urfa hoyratları, Divanlar ve İbrahimiye örnekleri Gurbet havası örnekleri. Bozlak çeşitleri.  bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 523-524/3Seste İleri İcra BM I-II (Seçmeli)
Öğrencinin kişisel becerisini ortaya koyacak sanat değeri yüksek çeşitli batı müziği formlarında eserler ve bunların icrası, Aryalar, operetler vb eserler, ses ve nefes açma egzersizleri.

Dikkat!! Üstekki üç ders birleştirilerek İngilizceye çevrilmiş olarak aşağıdadır.

TMP 525/1 Sazda İleri İcra I-II (Seçmeli)
Öğrencinin lisans eğitimi sırasında sazında edindiği enstruman çalma becerisini geliştirecek egzersizler, alıştırmalar, etütler, eserler. Üst düzeyde teknik beceri gerektiren son yüzyıl bestecilerinden seçilmiş eserler. bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 506 Koro Eğitimi ve Koro Yönetimi Teknikleri (Seçmeli)
Ses ve İnsan sesi hakkında genel bilgiler. Koroların yapılandırılması ve korolarda yerleşim düzenleri. Koroda ses eğitimi ve ses sağlığının korunması. Koro yöneticiliği ve koro yönetimi hakkında teknik bilgiler. Koro çalışmalarında sunum. bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 533 Sanatsal İletişim (Seçmeli)
Sanat, iletişimi sanatsal iletişim kavramları.Kişiler ve kişilerarası etkileşim-iletişim, dil becerisi, sözlü ve yazılı ifade yeteneğini bedensel sembollerle anlatma. İletişim tarihi, iletişim biçimleri, insan ilişkilerinin nitelikleri. bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 528 Klasik Türk Müziği ve Tasavvuf (Seçmeli)
Tasavvuf nedir? Tasavvuf kültürünün özellikleri, tasavvufta müziğin önemi ve “Tasavvuf Müziği” nin Klasik Türk Müziği üzerindeki etkileri.bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 522 Eser Analizi I (Seçmeli)
Müzik, müzik cümlesi, müzik formları, müzik eserlerinin analiz çalışmaları.

TMP 537 Eser Analizi II(Seçmeli)
Müzik, müzik cümlesi, Batı ve Türk  müziği formları ve bu formların ve eserleri analiz çalışmaları. Uygulamalı eserler ve ileri düzey  eser analizleri.bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 539 Halk Çalgıları (Seçmeli)
Türk Halk Müziğinde kullanılan çalgılar. Bu çalgıların yörelere göre dağılımı, sınıflandırılması, vurmalı, üflemeli, mızraplı, yaylı vb çalgılar, bu çalgıların yapısal özellikleri ve dinletiler bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 529 Enstrumantasyon-Orkestrasyon (Seçmeli)
Enstruman, orkestra tanımları, enstrumantasyon ve orkestrasyon kavramları, enstruman çeşitleri, sınıflandırmaları, Batı Müziğinde  ve Türk Müziğinde enstrumantasyon ve orkestrasyon, Batı ve Türk Müziğinde orkestra düzeni ve anlayışı.

TMP 530 Etnomüzikolojiye Giriş (Seçmeli)
Dilin sınırları içinde incelenecek bir müzik biliminin ne ölçüde mümkün olabileceği sorunu. Gelenek ve müzik ilişkisi. Geleneksel müziklerde “çağdaş” icra olgusu. Müzikte yeniden inşâ,müziği kavramsallaştırma çalışmaları. Tüm bu birikimin seçilmiş bir konu üzerinde ele alınması. Grup veya tekil bir konuyu anlatım becerisinin kazandırılması. bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 531 Transkripsiyon Yöntemleri (Seçmeli)
Müzikte nota kavramı, yazılım sorunu, bir kültürün yazı diliyle başka bir kültürün müziğini yazma. Batı müziği ve Türk müziği yazılımında geçirilen evreler, Türk müziğinde yazının kullanımı. Ebcet, Hamparsum ve Batı notasının kullanımı. Grafik notalama. Halk müziği eserleri üzerinde (Serbest tartımlı ve belirgin usullü eserler) duyma ve yazma çalışmaları. bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 532 Müzikolojik Metin Analizleri (Seçmeli)
Müzikolojideki çeşitli ekollerin ve bunların kaynağındaki çeşitli bakış açılarının incelenmesi. Paleografyanın metot ve teknikleri kullanılarak müzik yazısı üzerinde analiz çalışmaları. Çeşitli dönemlerde yazılmış müzikoloji metinlerinin dönemin sosyal parametrelerini göz önünde bulundurarak analizinin yapılması. Dönemlere göre gelişen müzikler üzerine yazılmış yabancı dillerdeki metinlerin tahlil edilmesi.

TMP 534 Popüler Kültür ve Müzik (Seçmeli)
“Pop”, “popüler” ve “kültür” kavramlarının açıklanması. Bu kavramların uluslararası literatürdeki anlamları ve bunların örneklerle açılması. Bir sosyoloji ve antropoloji terimi olarak “Popüler kültür” kavramı. Popüler kültürün insan hayatındaki yeri üzerine düşünülmesi. 17.-18.yy.larda Avrupa’da (halk müziği dışındaki) müzik biçimleri ve bunun halk yaşantısına yansımaları. 19.yy.da popüler kültür ve müzik. Sanayi devriminin müziğe etkisi. Gramofonun icadı ve bunun getirdikleri. Müziğin standartlaşması. 20.yy. başında dünyanın içinde bulunduğu sosyal ve kültürel durum ve bunun müziğe olan etkilerinin incelenmesi. I. Dünya savaşı döneminde ve sonrasında üretilen müzik. Savaş psikolojisinin halk ve müzik üzerindeki yansımaları. II. Dünya savaşı dönemi. Naziler ve müzik. Bu dönemde müzik aracılığı ile ulaşılan kitleler, propagandalar. Almanya dışındaki toplumların buna tepkilerinin müziğe nasıl yansıdığı.  II. Dünya Savaşı sonrası müzik. Amerika’da caz’da yeni akımlar. Avrupa’da soyut müzik v.d. Küreselleşme ve müzik. Medya-müzik ilişkisinde sektörün yeri. Klasik, caz ve halk müziği gibi diğer müzik türlerinin popüler müziğe adapte edilmesi. Yeni elektronik alt yapılar v.b. düzenlemeler eşliğinde popüler müziğin bir parçası haline getirilmesi. Türkiye’de müzik ve bunun sektörel bağlamı. Piyasa ve müzik ilişkisi. Müzik türlerinin kendi içlerinde ticarileşmesi. pop müziğin müzik türlerine etkisi. bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

TMP 527 Müzik ve Sosyoloji  (Seçmeli)
Müzik, İnsan,Toplum ve  Sosyoloji kavramları. Müzik ve sosyoloji arasında nasıl bir ilişki kurulabilir ? Müzik sosyolojisini tanımlamak.

TMP 536 Müzik ve Felsefe (Seçmeli)
Müzik, Felsefe, Müzik ve Felsefe arasındaki İlişki, Dönemlere göre önemli felsefi düşünürler, Felsefi akımlar, önemli müzik felsefecileri v e düşünce akımları.bitirme tezi dipnot ,bitirme tezi değerlendirme formu ,bitirme tezi dilekçesi ,bitirme tezi dış kapak örneği ,bitirme tezi dış kapak ,bitirme tezi deniz özgün ,bitirme tezi ders içeriği ,bitirme tezi doc ,bitirme tezi dilekçe ,bitirme tezi düzeni ,bitirme tezi ekşi ,bitirme tezi en az kaç sayfa ,bitirme tezi en az kaç sayfa olmalı

Yanıt yok

Bir yanıt yazın

Tez Ödev Talep Formu

Son Faaliyetler
Kasım 2024
P S Ç P C C P
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930